Filmen visar hur det kan se ut när man flyger avancerat med vårat flygplan SE-KZI. Piloten är Mattias Lyckberg, en av våra AVA-instruktörer

CFK Aerobatic Team

Vi på Chalmers Flygklubb har sedan starten 1962, ägnat oss åt luftakrobatik och formationsflygning. Idag utbildar vi nya som gamla piloter i konsten att flyga luftakrobatik och ser ett stort intresse hos piloter i att utöka sina kunskaper och flygskicklighet.

Oavsett om man vill tävla i Aerobatic, eller bara bli en bättre och säkrare pilot, så erbjuder vi en gemenskap för alla piloter att utveckla sig.

Från och med 2024 finns det även möjligheten för privatpersoner att följa med upp och uppleva luftakrobatik. Mer information om bokning och pris finns längre ner på sidan

För prisförfrågan och bokning av aerobatic-flygning för privatpersoner, fyll i formuläret nedan

Svenska konstflygförbundet, SKFF

Svenska Flygsportförbundet