Välkommen till AVA-kväll hos CFK!

03.04.2024

Vi är glada över att bjuda in dig till en spännande kväll, där vi kommer dela med oss av allt du behöver veta om avancerad flygning. Ta dina första steg in i konstflygningens värld, utforska möjligheterna till att lyfta ditt flygande till nya höjder och mycket mer!

Vi kommer även under kvällen berätta om SM i konstflyg 2024! Tävlingen går av stapeln V.30 och vi i Chalmers FK är medarrangörer tillsammans med Borås Segelflygklubb och IAC22. Vi kan erbjuda individuell coaching och möjlighet till träning inför tävlingen, med bland annat SE-KZI. Kanske vill just du ställa upp och göra en SM-satsning!?

Under kvällen kommer vi även berätta om hur du får möjlighet att flyga Extra 300 - en upplevelse utöver det vanliga!

Oavsett om du är nybörjare eller erfaren pilot är du varmt välkommen att delta. Kom och bli inspirerad av en kväll fylld med spännande möjligheter och gemenskap.

Varmt välkommen! ✈️

/CFK Aerobatic Team

När? 18/4 kl. 19:00
Var? Chalmers Flygklubb, Säve flygplats